Obserwatorzy

Google+ Followers

sobota, 29 listopada 2014

pałac w brunowie

Witajcie kochani !!!
Dzisiaj chciałam zaprezentować Wam pałacyk, który znajduje się w Brunowie. Niedaleko Lwówka Sląskiego.  Uczniowie z szkół licealnych często organizują tam sobie studniówki, czasem półmetki.  Ja tam byłam na weselu. Miało być tak jak na filmach amerykańskich i czułam sie dokładnie tak jak bym oglądała film. Każdy szczegół idealnie dopracowany.  Zawsze chciałam zobaczyć jak tam jest. Podobało mi się wnętrze oraz  styl w jakim jest wybudowany, a został wybudowany w 1750 roku. Uważam, że jest to urokliwe miejsce. Pałac jest wpisany do Narodowego Instytutu Dziedzictwa. W 1787 pałac został zniszczony w pożarze. Właścicielami były wtedy Schweinitzowie i rozpoczęli odbudowę pałacu w stylu neobarokowym. Odudowa zakończyła się dwa lata później. Pałac potem był własnością rodu Cottenów do 1945 roku i cały czas był rozbudowywany. Wówczas powstały stajnia z powozownią, park z kaplicą rodzinną, fontanna, kordegarda czy młyn wodny. W stajni umieszczono herb rodziny Cottenet. Zaraz po zakończeniu II wojny światowej pałac został częściowo zniszczony oraz cenne rzeczy zostały wywiezione. Obecnie pałac został odrestaurowany.
Jest to swietne miejsce na relaks i obiad. Niedaleko znajduje się też park. Jeśli ktoś chciałby spędzić romantyczny weekend to jest idealne miejsce na to. Zdjęcia robiłam ja lub ktoś robił mi. Można zrobić bardzo dużo pięknych widoków.









1 komentarz:

  1. Nigdy tam nie byłam i nawet nie słyszałam niestety

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę. Zostaw komentarz oraz adres swojego bloga. Jeśli obserwujesz daj znać odwdzięczę się tym samym. Wasze komentarze są dla mnie ważne.Zapraszam do dyskusji oraz następnych odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie !