Obserwatorzy

Google+ Followers

czwartek, 27 listopada 2014

prezentacja mojego miasta rodzinnego Boleslawiec

Witajcie kochani!!
Ostatnio na zajecia z turystyki miałam przygotować prezentacje o mieści z którego pochodzę. Starałam się to zrobić jak najlepiej. Dzisiaj spróbuje chociaż troche Wam przedstawić informacje. Na zajęciach przedstawiałam to około godzinę :) . Większość zdjęć sama robiłam i to telefonem.




Bolesławiec i jego okolica należą do obszarów bardzo atrakcyjnych pod względem krajobrazowym , który wzbogacają liczne występujące pomnikowe obiekty przyrody ożywionej i nieożywionej. wynika to w głównej mierze z  położenia obszaru na styku trzech mezoregionów fizyczno-geograficznych : borów dolnośląskich , wysoczyny chojnowskiej oraz podgórza kaczewskiego. całośc przecina południkowo malownicza dolina bobru , wprowadzając nowe elementy.

 Miasto zostało nazwane bolesławiec na cześć fundatora Bolesława I Wysokiego. Imię to oznacza bardzo sławny. Miasto zostało założone w 1190 r.

Zabytkowy ratusz mieszczący się na bolesławieckim rynku, barokowy z gotyckimi elementami wieży i wnętrz, wzniesiony w roku 1535. Obecnie budynek jest siedzibą władz miejskich.









Bolesławiec jest znany z ceramiki, która jest tutaj produkowana. Każdego roku mamy własne swieto ceramiki.Kilka lat temu powstała " parada glinoludów " i towarzyszy nam co roku przy swiecie ceramiki na które Was zapraszam :). 


Glinoludy – postaci, które mogą być uznane za archetyp rodzaju ludzkiego – mityczne nawiązanie do pradawnych obrzędów wszystkich niemal kultur planety, w których akt malowania się błotem, gliną czy substancjami roślinnymi uświęcał ważne chwile w życiu tych społeczności

Glinoludem może zostać każdy chętny. Wystarczy nasmarować ciało  specjalna gliną  w dniu parady . staje się to coraz modniejsze. 

W Bolesławcu można zobaczyć ceramiczną ławkę, która została odsłonięta miesiąc temu. Mamy tez kilka dzbanków większe od użytkowych  które można podziwiać :) . 






























Obiekt inżynierii kolejowej nad rzeką bóbr. Do realizacji wybrano projekt pruskiego architekta fryderyka engelhardta gansela. Pracę nad przeprawą rozpoczęto 18 czerwca 1844roku. Przy budowie bezpośrednio prace wykonywało ponad 600 osób, a kolejnych 3200 było z budową związanych pośrednio. Budowa trwała dwa lata (budowę ukończono w lipcu 1846). Wśród ważnych dat w historii wiaduktu  należy wymienić również rok 1945, kiedy to niemcy wycofujący się z miasta wysadzili centralne przęsło przeprawy. W szybkim tempie, bo już w 1947 roku ukończono odbudowę i przywrócono pełną przejezdność linii.





3 komentarze:

  1. bardzo ładne miasto z historią, nie to co moje Stalowa Wola, która właściwie powstała dopiero przed II wojną światową, gratuluję pomysłu na blogu chętnie będę czytał Twoje wpisy o ciekawych turystycznie miejscach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiąc projekt na turystykę dowiedziałam się, że każde miejsce jest ciekawe. Trzeba to tylko odkryć. O Bolesławcu myślałam podobnie jednak gdy zastanawiałam się co mogę powiedzieć odkryłam bardzo dużo rzeczy, które mnie samą zaciekawiły :)

      Usuń
  2. Hej. Fajny blog. Nie byłam w Bolesławcu, a ładna architektura mnie chyba przyciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę. Zostaw komentarz oraz adres swojego bloga. Jeśli obserwujesz daj znać odwdzięczę się tym samym. Wasze komentarze są dla mnie ważne.Zapraszam do dyskusji oraz następnych odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie !