Obserwatorzy

Google+ Followers

wtorek, 25 listopada 2014

zamek grodziec

Witajcie kochani!!!
Dzisiaj przechodzimy do zamku Grodziec. Jest on mi najbliższy. Byłam tam wiele razy i mam do niego dosyć blisko. Kiedyś gdy było już ciepło wybrałam się na nocny rajd na Grodziec organizowany przez moją szkołę :). To było piękne przeżycie. Wyruszyliśmy ok godziny 20.00 i 4 godziny wędrowaliśmy. W planie mieliśmy zaplanowane nocne zwiedzanie zamku. Każdy mógł chodzić gdzie chciał  W nocy jest inny klimat. Potem mieliśmy ognisko i różne konkursy. Chciałabym kiedyś to powtórzyć. A teraz informacje na temat tego zamku. Znajduje si,ę on na starym wygasłym wulkanie o wysokości 389 m . Znajduje się we wsi Zagrodno.  Jest to późnogotycka rezydencja turniejowa. Kres tego miejsca sięga wojny trzydziestoletniej w 1633 roku. Zamek zostaje zniszczony i w XIX w odbudowany. Następnie znowu był niszczony.  9 czerwca 1908 roku odbyło sie uroczyste otwarcie po  odbudowaniu. . W lutym 1945 roku zamek został spalony, a jego odbudowa trwa do dzis.  Kiedyś została zbudowana specjalnie linia kolejowa aby turyści mogli przyjeżdżać. Na zamku kręcono odcinki do serialu " Wiedzmin " . Zamek jest znany na całym świecie. Na zamku odbywają się ciekawe wydarzenia np. śląskie święto pieśni. Zamek jest regionalnym miejscem spotkan ludzi kultury. Można zorganizować tam wesela.  Na zamku można się przespać. 11 maja 1951 roku zamek został wpisany do Narodowego Instytutu Dziedzictwa.






Dzisiaj byłam w bibliotece poszukać jakiś ciekawych książek :) . Te trze najbardziej mnie zainteresowały. Gdy je przeczytam to napisze Wam jak wrażenia :) 












2 komentarze:

  1. Witam, z chęcią będę zaglądać poczytać i pooglądać fotki :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę. Zostaw komentarz oraz adres swojego bloga. Jeśli obserwujesz daj znać odwdzięczę się tym samym. Wasze komentarze są dla mnie ważne.Zapraszam do dyskusji oraz następnych odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie !