Obserwatorzy

Google+ Followers

poniedziałek, 24 listopada 2014

Zamek Książ

Witajcie kochani :) !!!!
Dzisiaj chciałabym przedstawić Wam zamek Książ. Kiedyś byłam tam na wycieczce w podstawce  i bardzo mi się podobało. Gdy tam byłam czułam ten klimat. Jakbym była za granicą.  Polecam ! :) . Zamek znajduje się w Wałbrzychu. Zamek nosił niemiecka nazwę Fursteinstain. Jest Zbudowany na skalistym wzgórzu ,otoczony z trzech stron wąwozem rzeki Pełcznicy. Jest największą budowlą na dolnymslasku a trzecią w Polsce w kategorii zamki. Najpiękniejsza kobieta Europy, angielka księżna  Daisy fon Pless była najbardziej znaną dziedziczką zamku. Zamek miał ponad 400 pomieszczeń. Często był określany jako " Dolnośląski Wersal " Zamek ogrodzony jest pięknym ogrodem. Polecam obejrzeć palmiarnię, która znajduje się nieopodal, ponieważ w niej znajduje się ponad 100 gatunków roslin sprowadzanych z 4 różnych kontynentów, a ściany wewnętrzne wyłozone są zastygłą lawą z wulkanu Etna  . W podziemiach zamku w czaasie II wojny światowej Niemcy próbowali uruchomić nowoczesną centrale telefoniczną z  działem nasłuchu radiowego. Przypuszcza sie, że  w podziemiach można odnaleźć zagadki dotyczące Enigmy. W skale pod zamkiem utworzono sieć korytarzy o łącznej długości ponad 900 metrów i głębokości około 55. Zamek był szykowany na nową siedzibe Hitlera.




https://www.google.pl/search?q=zamek+ksi%C4%85%C5%BC+ciekawostki&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=eBpyVKyUKoPWPMLbgMAJ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=zamek%20ksi%C4%85%C5%BC%20palmiarnia&revid=1692959203&facrc=_&imgdii=_&imgrc=WTWLUrwzgpjtzM%253A%3B-9RswWjdTAmywM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ksiaz.walbrzych.pl%252Fdefault%252Fimages%252Fksiaz-walbrzych-pl-banner-03-693x420.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ksiaz.walbrzych.pl%252Fpalmiarnia.html%3B693%3B420



2 komentarze:

  1. ach te zamki Dolnego Śląska, tyle o nich czytałam, a ciągle jest mi zdecydowanie nie po drodze do nich, czego bardzo żałuję, bo są naprawdę fantastyczne. :) trzeba będzie w przyszłym roku zacząć nadrabiać te zaległości. :)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę. Zostaw komentarz oraz adres swojego bloga. Jeśli obserwujesz daj znać odwdzięczę się tym samym. Wasze komentarze są dla mnie ważne.Zapraszam do dyskusji oraz następnych odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie !