Obserwatorzy

Google+ Followers

niedziela, 21 grudnia 2014

Wyspy Świata

Witajcie kochani!

Teraz postanowiłam pójść dalej. Chciałabym opisać w następnych notkach o różnych wyspach. Chciałabym abyśmy w ten grudniowy czas rozgrzali nasze serduszka wędrując do ciepłych miejsc. Na dworze jak na grudzień nie jest zimno, ale można przeżyć przygodę gdzie teraz słoneczko  świeci i dni są dłuższe.
Parę dni temu postanowiłam, że przeczytam wspaniała książkę. Jeśli znajdę więcej czasy na pewno szybko mi to pójdzie. Jest to książka o tajemniczej wyspie Wielkanocnej.
Dzisiaj chciałabym Was tam zabrać. Słyszeliście może o niej ? :) Ja słyszałam o niej dużo wcześniej i oglądałam wiele ciekawych programów w telewizji, gdzie była pokazana. W pewnym momencie było o niej bardzo głośno. Z roku na rok coraz więcej osób dociera na wyspę. Z cichego miejsca robi się gwar i tłok.

Skąd się wzięła taka ciekawa nazwa ? Otóż był to przypadek. Została odkryta w Wielkanoc w kwietniu w XVIII w.

Wyspa ta należy do Chile. Leży na środku Pacyfiku.Jej powierzchnia zajmuj 164 km kwadratowe.  Zamieszkuje ją około 4000 tysiące mieszkańców. Jest najdalej oddaloną zamieszkałą wyspą od lądów oraz innych wysp. Stolicą oraz jedynym miastem jest Hanga Roa. W tym mieście znajduje się lotnisko. Na całej wyspie jest to jedyne lotnisko.
Rdzenni mieszkańcy wyspy to Polinezejczycy. Oni tą wyspę nazywają Rapa Nui. Około 160 lat temu wyspa to były same pastwiska, na których pasły się owce. Teraz jest nazywana "Pępkiem Świata" i jest znana z posągów moai. Moai są wykonane ze skał o pochodzeniu wulkanicznym. Figury ważą ponad 20 ton i sięgają wysokości 6 m . Największa figura ma 21 metrów, a stojący posąg 10 m.
Jest bardzo dużo posągów. Stojących jest 887, a są takie które zostały w kamieniołomie i nigdy nikt ich nie postawił. Postawienie tak ciężkich posągów było również bardzo trudne.  Nie wiadomo również kto to wyrzeźbił. Ludzie ciągle się zastanawiają jak to było. Czy 10 tonowe posągi były transportowane z kamieniołomu ? Jeśli tak, to jak i czy sama ludzka siła wystarczyła ?  Po co zostały wybudowane ? Jest wiele rzeźb, które są niedokończone.  A czy słyszeliście o pukao ? Są to kapelusze, które posiadają niektóre posągi. Są koloru czerwonego i mają ponad 2 metry wysokości. Wykonane są z tufu wulkanicznego.
Na wyspie znajduje się plaża piaszczysta Anakena.


Najgorsze jest to, że wyspa choć piękna może zostać zniszczona przez turystów.  Ludzie zwiedzając wyspę pozostawiają po sobie zbyt dużo śmieci !!! Gdyby tam powstało wysypisko śmieci mogłoby zając całą wyspę.

Dzisiaj pokazuję Wam filmik ze zdjęciami.




9 komentarzy:

  1. Cudna notka! Świetne zdjęcia naprawde masz talent!:)
    Wesołych:*
    http://maarcixx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. przypomniał mi się taki film Rapanui z czasów mojego dzieciństwa, wyspa w tym filmie rozbudzała moją wyobraźnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny post ! :)


    Zapraszam do siebie : http://modolivem.blogspot.com/ jeszcze 21 osób i będzie 400 obs BARDZO BĘDĘ WDZIĘCZNA ZA POMOC :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post, uwielbiam podróżować ! Obserwujemy ?

    wicy1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też uwielbiam podróże super.
    http://nevergiveupjuliajobda.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bardzo lubię podróże ;)
    Świetnie piszesz ! ;>
    Może obserwacja za obserwacje ? Jak tak zacznij i napisz u mnie w komentarzu ;)
    http://rakonaopisuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyspa wielkanocna zdecydowanie jest na naszej liście!
    Pozdrawiam, Asia

    P.S. Też interesuję się (oprócz podróżowania) gotowaniem i kulinariami w ogóle. Zapraszam do kategorii "Podróż kulinarna" na naszym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne zdjęcia <3
    .
    .
    .
    Co ty na to Obs za Obs
    Jak tak napiszu mnie na blogu w kom
    Zapraszam do mnie http://byrozalia.blogspot.com/2014/12/k-r-e-t-y-w-n-i-e.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę. Zostaw komentarz oraz adres swojego bloga. Jeśli obserwujesz daj znać odwdzięczę się tym samym. Wasze komentarze są dla mnie ważne.Zapraszam do dyskusji oraz następnych odwiedzin.
Pozdrawiam serdecznie !